Pagini

joi, 19 decembrie 2013

”Fii schimbarea pe care o vrei să o vezi în lume.” (Gandhi)

            Voluntariatul a devenit o parte din viața mea . Nu pot să mi  imaginez  că într-o bună zi  voi sta liniștită acasă , mă voi uită la televizor și voi privi  nepăsătoare la evenimentele în curs de desfășurare.
 Voluntariatul  reprezintă un mod de viață activ. Prin vountariat poți schimba  sorți, vieți, o lume întragă.
            A fi voluntar  e o misiune grea dar importantă. E minunat să vezi chipuri fericite, oameni împliniți , proiecte implimentate  etc. și toate acestea datorită contribuției tale.
Precum spunea și  E.Bombesk: ”Voluntarii sunt  singurele ființe de pe acest pămînt  care  reflectă  compasiunea, grija nemăsurată, răbdare și dragoste adevărată  pentru toți.”
Voluntarii au un suflet mare, ei, sunt trimiși de Dumnezeu pe pămînt să ajute și
să-și  îndrume neamul  spre calea cea dreaptă.
           Societatea de astăzi se  confruntă  cu multe  probleme ce crează  fenomenul stagnării  a  procesului de dezvoltare. Evident , că nu putem să fim  doar spectatori. Căci  îmi pasă, îți pasă, ne pasă   de viitor! Din acestă cauză trebuie să devenim regizori pentru a monta scenarii  ce vor deveni opere de artă. ”Fii  schimbarea  pe care  vrei  să o  vezi în lume” spunea Gandhi.

        
             
           E  dificil să reconstruiești o casă după ce a fost dărîmată, să  aduci zîmbetul  pe fața  celor ce viața ia îngenuncheat,  să ridici un imperiu  ce a fost cotropit, dar mai ales să schimbi  mentalitatea oamenilor de ”tip sovetic”.
Însă noi, voluntarii, nu  ne  dăm  învinși  niciodată  . Pentru noi  totul e  posibil , și ce astăzi  e  doar  un  vis, mîne va fi  un plan   bine structurat , iar poimîne va  fi și realizat!
Dorința – este un element cheie . Ce ne unește și ne imobilizează  creeînd un nucleu magic  ce generează  energie.
Împreună suntem puternici, doar împreună vom reuși!  Precum  afirma
 Margaret Med  că :  ”Fără îndoială    că un grup mic dar  dedicat  și gînditor de cetățeni poate schimba lumea, de fapt  este singurul lucru care a schimbat lumea  pînă acum.”
            Mulți  din cei ce nu percep  importanța acțiunilor  de voluntariat  mă întreabă: ”…pentru ce  faci atîtea ? cît primești? cine te plătește?...”.
Zimbesc  ironic  și  le răspund   astfel: ”…fac voluntariat  în primul rînd pentru mine, pentru viitorul meu,pentru societate. Nu aștept  de la nimeni nimic  pentru  mine  e suficient să –mi văd materializate visele..”
Căci  ” Voluntarii nu sunt  plătiți nu  pentru că nu au nici o valoare , ci pentru că sunt de  neprețuit.”(Sherry Anderson)
Dorință  de a  schimba , de a da culoare  universului  vine de undeva din interior – din inimă . Însă pentru a realiza  ceva e puțin  doar să ţi dorești. E nevoie de  perseverență,răbdare, curaj , ințiativă și speranță.
Niciodată  nu vom reuși  nimic dacă nu vom  începe  de la noi. Schimbîndu-ne  atitutudinea, comportamentul  vom izbuti  să schimbăm  întreaga  lume.
         Voluntariatul îmi oferă șansa de a mă dezvolta ca personalitate , de a fi  propriul desingner al viitorului meu, precum  și de a  demostra țării  dragi  că sunt un cetățean activ și îmi doresc prosperitatea comunității în care trăiesc. 
Pentru mine fiecare zi contează, o  oră pierdută în zădar e o luptă pierdută.
Nu știu, eu am ales acest  destin sau  destunul m-a ales  pe  mine. Dar sunt mîndră  că sunt voluntar și mă bucur  că pot și eu  să contribui la prosperarea țarii natale.

         Schimbarea începe  din interior  și  se răsfrînge spre exterior !
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu